Saturday, April 30, 2011

Some purple love....and bright lip!

I decided to lay off of my greens yesterday (haha) because I've been wearing them all week!  I decided to do some purple.  I tried to use colors that I haven't used or used much of because I'm getting bored.  Boredom leads to me buying more makeup!  =D 

I wanted to give my Inglot pigment 35 another chance.  It is so beautiful, but like I said before...kind of hard to work with.  I find that using it wet really is the only way for me to use this particular pigment.  Here's what I did!

I really love the CG Siren and I have so been wanting to wear I took a risk and put it on.  I really love it.....but I have to be honest....I feel like this:

Plain SILLY!!  Haha....  I don't know why I feel so crazy in this beautiful color!  I am so afraid to wear it out of my house.  I put it on and almost walked out.....then I grabbed a makeup remover wipe and took it off.  :(  I totally chickened out!!!  I'm so mad at myself lol.  I SO want to wear this color out, but I'm such a WEENIE!!  Grrrr. 

Here's my product list:
MAC Macroviolet fluidline-base
Inglot 35 pigment-used wet on lid and lower lashline
MAC Creme de Violet-crease
Inglot 74 AMC-inner crease, outer v
MAC Vibrant grape-lower lashline
Inglot 395
Inglot 352
Melon pigment
MAC Margin blush, Pearl and 395 for highlight
NYX lipliner in Sand Pink and CG lip pefection l/s in Siren

But here's how I decided to leave the house lol
After I took off the Siren, which sort of stains your lips fuschia....I put Viva Glam Gaga 2 l/g on.....haha.  I WILL leave my house with Siren of these days!!  ;)  Does this happen to you when you wear a color out of your comfort zone??  Please tell me I'm not the only chicken!!  :)  I hope everyone is having a great weekend!!!

Friday, April 29, 2011

Help! What are your favorite Inglot eyeshadows??

There's a buzz right now in the world of seems everyone is talking about it....many are buying it....INGLOT.  That's right....there's an Inglot craze going on!!!  =D  I purchased from Inglot as soon as their website went up in the USA.  I only ordered a few things (if you've been following know this haha) and I really wasn't SUPER impressed with my choices.  However, I really didn't know what to get!  I looked at the eyeshadows but I didn't know what to do....there wasn't much talk about Inglot yet.  Also, I was so confused at how to order a palette lol.  Well, now I know how....and I've been seeing all of these swatches and I'm getting a better idea of what I want to order....  I love my 5 pan palette that I won in Sonja's (the beautiful life of the girl next door) giveaway and I've used it everyday since I got it lol. 

So, my question those of you that now have Inglot eyeshadows....what are your favorites??  Which ones are "must haves" and which ones should I pass on?  I'm looking forward to seeing what you have to say!!!

Wednesday, April 27, 2011

More green and gelish nailpolish :)

Wow!!  I just realized that I have had a blog for a month!!  It's my one month anniversary!  I just want to thank all of you that are following me!!  It means soo much to me!!  I should've been more I could do something fun, like a giveaway.  Unfortunately, I didn't think about it until now.  :(   I will think of something....hehe.  Thanks to all of my beautiful followers!!!!!

I loved my green look that I did so much the other day...I did it again today!  =D  I did a more "toned" down version of it today.  I guess by toned down...I mean no winged liner and I didn't use a dark shadow like I did last time.  I actually got so many compliments on this today!  I was surprised...I always wear my liner on top!  But I really liked the way it turned out and it didn't take me long at all....who knows, this could be my go to look if I'm running late haha.  Here's how it looked today!  (Please don't mind my frizzy hair was rainy and humid today!)

I know, I doesn't look THAT different lol.  But it sure FELT different to me today haha.
Today I used:
Lime NYX pencil
Melon pigment
Golden Olive Pigment
Inglot 384
NYX Ultra Pearl Mania in Jade
Inglot 395
MAC Humid

So...have you guys tried that "Gelish" nail polish?  It's supposed to last 2-3 weeks, without chipping!!  I love to have my nails painted...but it's so hard for me to keep up with!  My hands are in water too much.  It just doesn't last at all.  But I can paint my toes however I want and they will stay!!  haha.  Anyway, my daughter and I got the Gelish polish today!  It was so fun!!  I'm curious to see how long it will actually last on me!  I did a french boring.  Next time, I will get color for sure!  Kailey did this blue/purple color...I was calling it blurple hehe.

And here's a pic of the two of us together!!  We are standing....she is almost as tall as me and she is 11!!!

She is too cute.  Anyway....I hope everyone had a great day!!  I sure did!!  =D

Sunday, April 24, 2011

Going Green.... =D

I hope everyone had a great weekend!!  I had a busy weekend....I didn't get to blog or read up on mug!!  Aaaahhhh!!  I am dying to see what I've missed you guys feel like that too?  I wanted to post a quick look....I did this yesterday and I loved how it turned out...until my darn right eye started watering....grrr...ruining all of my hard work!  I wear contacts and they are a pain!!  Anyway....I was in the mood to use some greens....I have been dying to use my #384 Inglot e/ here is how it turned out!!

Here's what I used:
NYX jep in lime on inner lid (base) NYX black bean outer lid (base)
MAC Melon pigment-inner lid
MAC Golden Olive pigment-middle lid
MAC Humid-outer lid
Inlgot #384-crease and outer v
NARS Night Clubbing-outer crease
MAC Melon pigment and #395 for blending and such and for my highlight
MAC Sunbasque blush Harmony contour
Rimmel lipliner in Spice and MAC Ravishing l/s

I had to use flash on these pictures because I couldn't get good lighting.  Okay, I'm off to read some blogs!!!!  =D 

Friday, April 22, 2011

My first bright pink lipstick experience!! Siren!

Okay so, Amalia (Dear Makeup Diary) has me hooked on these Covergirl lipsticks!!  She mentioned something about me doing a bolder lip and I think she mentioned Siren.  I've had this in my hands on 2 or 3 different occasions but I put it back...I kept chickening out haha.  I really have been wanting to try a bright pink, but it's sooo out of my comfort zone of mostly nudes, lighter pinks and peach or coral shades.  So last night, I had to run to Target and I decided I was going to buy it this time!!  Here's the swatch:
It is such a gorgeous shade!!  Not to mention, these lipsticks are just awesome.  So I tried it on last makeup looks terrible so please ignore it lol (I worked all day AND was running late, so I had to do my brows in the terribly lit bathroom in my work haha...they were BAD, I mean really BAD lol).  I think I liked how it looked...although I would definitely need a different color of blush oh and different e/s haha. it goes!!

So...what do you guys think??  A good color for me to experiment with or should I forget it?  ;)  I actually was kind of a weenie about it seemed soo bright to me, so I put some Viva glam gaga 2 l/g over it lol.  I'd love to hear what you guys think!!

And here is a picture of my crazy bengal cat in my purse haha...I thought it was funny, him all snuggled up in my purse!

I think he is handsome!!  =D  I hope everyone is having a great day!

Wednesday, April 20, 2011

Revlon Colorstay vs MUFE HD foundation

It seems like the majority of women use liquid foundation.  I've just recently made the switch from mineral powder foundation (Bare Minerals-Matte) to liquid foundation.  This was a hard transition for me!  When I began using Bare Minerals, I didn't even wear foundation...only concealer and powder.  I fell in love with Bare made my skin glow and look flawless!!  It was an oily skin lover's dream when they introduced the Matte formula!!  When I googled "how to draw the perfect eyebrow" last summer, that's when I was introduced to makeup on youtube and that's how I came across MakeupGeek (my favorite makeup forum).  I've learned so much about the beauty likes and dislikes of other women and mainly one is foundation.  It's such a varying topic!  I was intrigued by liquid foundation.  I really wanted to try it...but the only time I had ever even worn it was when my mom's best friend did a makeover on me when she first started selling MaryKay.  I really hated the way it felt on my skin, it was as if I couldn't breathe.  However, I'm like 18 years older and my skin isn't so dewy anymore haha.  After several years, I wasn't happy with the Bare irritated my face and it settled into the lines that I now have on my face (lol) and this was even with a primer.  I was sick of swirling, tapping and buffing haha...  I went to Sephora and took the plunge into the world of liquid foundation!  Thankfully, Sephora gives out free samples or else I would have been doing return after retun haha.  I finally chose MUFE Mat Velvet +.  I liked it, but it didn't seem to match my skin.  I couldn't return it at this point because I had been using it for a couple of weeks   I heard a lot about Revlon Colorstay, so I decided to try it.  I chose Revlon Colorstay for combo/oily skin in #240 Medium Beige.  The smell alone is hard to smells like paint and chemicals.  It felt really heavy and "cakey" on my skin...but it seemed to cover pretty good and I could easily build coverage in areas I needed!  I wore it to work and after a couple of hours I looked like an oil was really quite disgusting, I couldn't wait to wash it off of my face.  It also settled into any wrinkle and pore that I have.  I was bummed...I mean, who doesn't want an inexpensive foundation that really works for them?!!  Now, I'm not saying that this foundation wouldn't be amazing for someone just didn't work for ME.  I wouldn't buy it again...but I would use it in emergencies if I needed to!  :)
Currently I use MUFE HD foundation in #125.  I really like this foundation....would I call it my "holy grail"? the moment, I would....however, there is one brand that I would still like to I'll update soon ;).  The MUFE HD foundation is pretty amazing.  I love the packaging...why they would make a liquid foundation without a pump is beyond me lol.  It doesn't feels light on my skin and it even brightens it.  I'm able to build coverage easily and it doesn't break me out.  I do need more concealer than I would use with the Mat Velvet or the Revlon....but it is my perfect match other than that.  I do get oily with this foundation after several hours, but it still looks flawless after blotting and reapplying some translucent powder. be prepared....your eyes may hurt after these pics....I'm about to share my naked face!!  Bahahaha....  Well, I guess it isn't really naked because I have foundation on lol. 
I'm naked to the world!!!  Aaaahhhh!  lol.  Ok, so maybe I'm not kidding!  ;)  Wow, do I look like a different person, huh?! the lighting isn't amazing in this pic but I have some discoloration and redness in pores definitley aren't nice and small lol...I have a bit of acne scarring and my skin just looks kind of dull.  Oh...and the obvious....terribly sparse eyebrows hahaaa (I overplucked when I was like 18, and they just never grew back).  So, here is a pic of me with one of the foundations on (I'm not going to say which one because I'm curious to see what you guys think hehe).
Here's the second pic
Sooo....what do you guys think?  Do you think the foundation looks better in the first pic or the second pic?  Can you tell which is which??

Tuesday, April 19, 2011 goodies arrived today!

I'm pretty sure that everyone who follows me also follows The Beautiful Life of the Girl Next Door (Sonja-Starryskies...if you aren't already following her, you definitely should!!) so then you know that I won her giveaway for her one month blogging anniversary.  :) my package came!!!  I was so excited!  She even sent a little card with the was very sweet!  Thanks again, Sonja!!!!  Here's what came to me :)
I love the packaging....and the colors are just gorgeous!!  I couldn't wait to get them out of their little packages and swatch them haha.  I didn't use a base....I just went right to swatching!

From left to right they are 395 pearl, 352 matte, 74 AMC, 70 AMC, and 384 matte.  I'm sorry that I didn't get great pictures...and these were taken with a flash.  I obviously am in need of a new camera these days!!  ;)  They are so silky smooth and just gorgeous!!  I couldn't wait to play in these haha.  I decided to do the magenta color, since I have been doing alot of blue and green lately.  This color is super pretty!  It's matte but it has sparkles...and not glittery sparkles that fall all over you like UD midnight cowboy haha.  Here's how it turned out (sorry for the bad lighting too)

I love these eyeshadows!!  They are so smooth and blend so easily!!  I've never used a matte shadow like these....they are so easy to work with....sometimes mattes can be a pain to blend and aren't as pigmented as I would like.  Not these!!  I can't wait to get more....I definitely will be placing an order with Inglot asap haha.

For this look I used:
UD Sin jumbo eye pencil as base-I will use something else next time
Inglot 74 AMC-lid
#352 for blending and browbone
MAC Blacktied-crease
MAC Carbon-inner crease, outer v
MAC Electra
#395 browbone and highlight...I love this...I used this as a blush highlight too!!
MAC Margin blush
MAC Angel l/s

I really wish I could've gotten better really did look good.  I went to a baby shower this evening and got several comments on how good my eyeshadow looked.  :)  I love, love, love these and can't wait to use them tomorrow!!  =D  I hope everyone had a great day!

Sunday, April 17, 2011

Smokey Blue/Black (aka smokey jazz bar-haha)

On Saturday, I was a guest bartender at a jazz lounge.  The band "Mint Condition" performed and there were two sold out shows.  I didn't think I knew who the band was, until I heard some of their songs.  They're an R&B group.  They really put on a great show and the people there had such a great time!  After each show, the band members sat at a table and did a quick meet and greet to sign CD's and take pictures.  I thought that was pretty cool.'s how my makeup turned out for the boyfriend named this "smokey jazz bar" lol.

I only had like 30 seconds before I had to rush out of the I really wasn't able to get a good pic of the look.  This was all I had time for lol.  I almost wiped this off and started over with different colors.  I decided to use black with the blue at the last minute and I had already put the blue base and lid color when I added the black e/s, it was hard to keep it from looking too purple or navy.  I had to mess with this a bit and it ended up taking me forever.  Does this happen to you guys??  :-/  I'm glad that I didn't wash it off and start over because it ended up looking good....not my favorite though...I would do a few things different next time I attempted this color combo lol.

Here's what I used:

Inglot jumbo eye pencil #85 and NYX jumbo eye pencil in Electric Blue-base
MAC Odalisque-lid
Sephora-swimming pool  no 37-middle lid and lower lashline
MAC Black Tied-crease
MAC Carbon-inner crease and outer v
MAC Electra-inner corners and to soften the black
MAC Gesso-browbone (didn't like, so I added a little UD uzi-which I hated even more, so I think I ended up adding something else but I can't remember lol)
MAC Peachykeen blush and Harmony contour, Pearl highlight
I wore covergirl l/s in Darling and then decided to put Viva Glam Gaga 2 l/s and l/g over it.

I hope that everyone had a good weekend! 

Thursday, April 14, 2011

This lipstick ROCKS and it was $5.99!!!! Easy, breezy...covergirl!! haha...

I have to share this with you guys!!  Okay, I saw a review on Amalia's (Dear Makeup Diary) blog about some CoverGirl lipsticks....she swatched some and raved about them!!  I really liked the color  255 "Delish".  I decided I had to have it lol.  I bought it for $5.99 at Drug Mart.  Here's the swatch!
It's a sort of peachy nude.  It's not too frosty nor glittery and the formula is really smooth.  The smell brings back memories of me playing in my mom's lipstick when I was little lol.  It doesn't have a strong smell...that's just what it reminds me of haha...  Anyway...I applied it around 10:45 am...I usually reapply often throughout the day with my MAC lipsticks (oh how I love the colors but damn you MAC, they just don't seem to last lol).  I checked around 1pm and WOW it still looked like I just put it on!!!  I honestly didn't reapply it all day.  Here's what it looked like when I got home from work at 5pm
I've usually reapplied my lipstick half a dozen times by now lol.  I wore MAC draw me close lipliner and filled my lips in with the lipliner before applying the lipstick, so that does help it stay on a bit longer...but I always do that with my lipliners.  It didn't dry out my lips at all and it didn't seep into all the lines in my lips like some lipsticks do.  I am totally %100 percent loving this lipstick!!  I will definitely try out other shades!!  And for $5.99 a tube, I could own them alllll haha.  Here's a swatch of it freshly applied (I don't have lipliner on in this pic).  Oh and please excuse the way I look lol...I just took this pic and I put my makeup on this morning!!  ;)

I highly recommend this lipstick!!  I didn't even wear lipgloss over it...I always do that...I like to "layer" my lipcolor hehe.  But today, I just wanted to test this out...I'm sure it will look really good paired with some gloss!!  :)  I hope all of you beauties had a wonderful day!!

Wednesday, April 13, 2011

What I'm reaching for the most right now....

I've seen a lot of bloggers posting about their most used and/or favorites for the month.....and I always find it interesting to see what others are loving at the moment!!!  So, I thought I would post about my favorites and what I'm reaching for the most right now.  :)  I hope you guys find this interesting and not terribly boring haha....

First, I'll start with hair care.  Right now, I'm loving Morrocan Oil Curl Control Cream.  This stuff is amazing!  I have naturally wavy/curly hair and I've most recently been trying to use less heat styling....mainly because it takes wayyy less time!  I love my hair straight...but man...I have some thick hair!  Blow drying already takes forever, then when I have to flat iron it...ughhh it adds a good 45 mins to my routine.  So, I've been letting my hair air dry and letting my natural waves and curls go.  The bottle says to apply a generous amount.  Honestly, I'm really not sure what one would consider a "generous" amount I use about 2-3 pumps, work it through my hair with my fingers and then comb it through my hair with a wide tooth comb.  I know I shouldn't comb my curly hair, but I do anyway because I like to stretch some of my curls out...I like it more wavy than curly and it is curlier in some spots.  Then I just let my hair air dry.  This controls my frizz and curls and my hair is soo doesn't even feel like there's any product in it!!  It also doesn't weigh my hair down...anddd it smells wonderful!!!  The bottle is 8.5 0z and I paid $30 for it.  LOVE it.

Now, on to makeup!!  =D 
MUFE HD foundation #125
NYX jumbo eye pencils in Rocky Mountain Green, Horse Raddish, Pacific Blue and Black Bean and UD jumbo eye pencil in Sin
MAC Sunbasque or Peachykeen blush
MAC cream base color in Pearl for highlighting
Maybelline Colossal waterproof mascara in glam black
Rimmel lipstick in Crush and MAC sheen supreme lipstick in Bare Again
MAC Nymphette lipglass, NARS super orgasm lipgloss, and MAC viva glam gaga 2 lipglass
MAC Melon pigment and Naked Pigment
MAC Blacktrack fluidline
MAC Draw Me Close lipliner or Rimmel 1000 kisses in natural
I won't list all the shadows but I've been on a teal, green or blue kick paired with browns and bronzes. (Don't worry purples...I still love you!!  haha)
Nivea lip care in a kiss of milk and honey
I've been wearing nude polish the most and I'm really liking Quick Sand by Sally Hansen. 

The products that I should have passed on were:
UD De-slick makeup setting spray-it doesn't make a bit of difference for me
TooFaced Primed and Poreless makeup primer-I hate this stuff!  I've used it twice and had to wash and reapply with my usual primer (Hourglass Veil Mineral primer) BOTH times.  It actually turns my foundation a different color too!
Revlon Colorstay Overtime peels and flakes and just feels plain gross
Revlon Colorstay lipliner in Natural-didn't like the formula or the color at all
L'Oreal Voluminous Mascara in Carbon Black-It's so messy...I wanted to LOVE this mascara
L'Oreal Telescopic Explosion Mascara-I don't know why I bought this haha...I thought maybe it would be good for my bottom lashes or something...I hate the brush and I should've known better lol
Smashbox HD concealer-I even returned this...enough said
Boots no7 Expert Oil Control Lotion-it sounded good and it was on sale but it was an impulse buy!!  It definitely isn't suited for my skin type-it broke my face out. 
Sally Hansen Nail Polish Strips

Are any of my favorites on your list?  What are your favorites these days?  :)  Inquiring minds want to know hahaha.... 

Monday, April 11, 2011

Japonesque, Real Techniques and Sonia Kashuk...3 brushes to LOVE!

I stopped at Ulta the other day because....well, just because haha.  I had been looking for a lipstick that I had seen, Rimmel Crush (which I found yaaaay).  I had also been wanting to find a new eyebrow brush.  I use the MAC 208 to fill in and apply my eyebrow powder and shadow, but I use a different brush for the wax/powder mix that I apply first to create my brows.  The brush that I'm using now (well up until I found the brush I'm about to tell you about haha) is an Anastasia angled eyebrow brush and I've honestly been using that kind for several years but I just wasn't really happy with the outcome.  I love, love, love my MAC 208 for filling in but I just don't like it for the "creating" part.  I need a stiff angled brush.  So, I was browsing the brushes, and I found what I was looking for by Japonesque...the only thing that kind of bummed me out was they only had it in the travel size.  I am so bad too...I am not scared to open the packs and see how the brushes feel lol.  I really liked the feel of this brush, it was stiff enough and thin enough to create precise lines...which I definitely need to create my brows...mine are just so sparse.  I figured I would try it out and if I really liked it, then I would search for the full size.  However, I didn't expect that I would fall in love with it!!  Haha...  I actually like that the brush is short!!  I feel like I have really good control....I'm super pleased with this brush!   Here's what it looks like!
It's so tiny!!!  Isn't it cute?!  =D  Here's what it looks like compared to the Anastasia and the MAC 208

So, if anyone is searching for this kind of brush....I highly recommend the Japonesque!  I LOVE it!!  It was only $10.50, which is worth every penny.  :)

I also came across the Real Techniques brushes.  They didn't have a ton to choose from and most that they had were in little sets or kits...and I didn't care for what they had to choose from.  One brush did catch my eye though.  The shading brush.

This brush was only $5.99!  It's my favorite color too.  :)  I actually like this brush more for my crease.  I have small eyes and this is a pretty good size and it blends really nicely.  I give it two thumbs up as well!  I want to try more of these brushes for sure.  I'm curious to see what their other brushes are like! 

My last little gem is the bent tip eyeliner brush by Sonia Kashuk!  This was $5.99 at Target...and I'm in love.  Haha....  I've been using either the MAC 209 or 266, a Sephora professional angled eyeliner brush and I think the other one is Urban something (I found it at TJ Maxx...and yes, I'm a maxxonista haha).  They worked fine but is 10x easier and faster with the bent tip eyeliner is AWESOME.

I never knew my winged liner could be so darn easy until this brush!  And what a fab price!  I definitely want extras of all of these brushes because I really love them all.  My eyeliner and eyebrows alone take half the time now and for me, that means ALOT!!  I'm a perfectionist...especially when it comes to my eyebrows and my "wings" haha.  Well, I guess that's it...I just wanted to share these with you guys!!  Thanks for taking the time to read this!

And this is me....after a long double today lol....

Saturday, April 9, 2011

My Starryskies inspired look! :)

Yesterday, Starryskies214 posted a beautiful (as her looks always are!!) look with her new Inglot eyeshadows and I new right away that I would most definitely steal this look haha...  So today, I decided to try and recreate it!!  I don't have the Inglot shadows, so I used what I had.  I was happy with how my version turned out...although I would be way happier if I had the same shadows because the blue shadow she used is to die for!!  ;)  Here's how my look turned out!

The products I used were:
Inglot eye pencil in #85 paired with NYX jumbo eye pencil in Electric Blue as base
MAC Odalisque-lid
MAC Espresso-crease
MAC Woodwinked above the crease
MAC Melon pigment for blending and some highlighting

I really like how this turned out...even though it does still seem quite similar to what I seem to do all the time haha!  Thanks for looking!!  Sorry this post is so short, I'm off to see my boyfriend play tonight :)  Have a good Saturday!!

Friday, April 8, 2011

Handwriting're it!! ;)

Thank you Starryskies214, for tagging me!! 

So, write the hand of course haha and post it...and then send on to a few bloggers.   The questions:

1. What's your name?  And the name of your blog?
2. What's your blog URL?
3. Write: The quick brown fox jumped over the lazy dog
4. Favorite Quote
5. Favorite Song
6. Favorite band/singer
7. Say anything you want!
8. Pass this along to a few bloggers

I pass this along to......:::::drumroll::::: (lol)

I made sure that these bloggers didn't already get this tag!!  If you haven't checked out their blogs, you should!!

Have fun!!!

Thursday, April 7, 2011

It's a neutral day....shocking, I know! ;)

I did it....I wore something other than purples, greens and blues!!  Haha...  I liked the way this look turned out, but it definitely won't be something I will want to do often.  I don't know why I don't like neutrals more.  They just seem so dull on me.  I like how my eyes really pop when I wear a bright color.  I love how browns and neutrals look on other people....I just feel way under-done in them....and I feel, BORING!  haha...  I used to wear brown eyeshadow all the time...long, long ago lol...maybe that's why I find them so unappealing on me.  Do any of you feel that way about certain colors?  Here's how it turned out:

I had a terrible time trying to get a good pic!!  Here's what I used:

UD Sin jumbo pencil
MAC Woodwinked-lid
MAC Beauty Marked-outer v (I didn't like how this looked, so I ended up adding MAC Espresson over that)
MAC Cranberry-crease
MAC Melon pigment for blending
UD Sin on the inner corner
UD Baked and Woodwinked and Naked pigment under the bottom lashes
MAC Orb as a brow highlight
MAC Viva Glam VI and Draw me close lipliner

I would totally love this look on someone else!!!  But on me...I'm like ehhhh, it's okay.  haha...  Well, sorry for the borrrring post!  ;)  I hope everyone has had a great day!!

Wednesday, April 6, 2011

Showing some MAC Club love :)

Do you ever feel like you're in a makeup rut?  I do lol.  I apparently have a favorite color combo these days because I keep doing almost the same thing!  If you've seen some of my posts on MakeupGeek, then you know I love me some purple!!  haha...  Awhile back, I discovered teal and that began my love of blues and greens again.  I needed it though because I was seriously wearing out my purples lol.  So here is yesterday's look (and then I will you (haha) why I am in a makeup rut!!

In case you're's what I used:
Rocky Mountain Green NYX jumbo eye pencil as my base
MAC Ego-lid
MAC Club-outer v
MAC Carbon-inner outer v and to add some depth
MAC Woodwinked-crease
MAC Melon pigment-inner eye and to blend edges and highlight
MAC Orb to highlight my brows
Inglot #85 used wet under my lower lashes and Melon to blend that
MAC blacktrack for upper e/l and Feline for waterline
Lancome Hynose mascara and Maybelline The Falsies in Black Drama.
Viva Glam Gaga 2 lipgloss with Rimmel 1000 kisses lipliner in Natural

Okay, so I've done this look way too much haha.  I've recently just added the Woodwinked and Melon, but I've paired Club and Carbon with several colors.
Here it is with Teal pigment, UD Flipside and NYX ultra pearl mania in turquoise:

And again with MAC Steamy, Club and Carbon

And again with MAC Teal pigment, Club and Carbon

And yet agaaaaain with MAC Odalisque, Club and Carbon

And with MAC Golden Olive pigment, Club and Carbon
Of course, all with a nude lip haha...  I really like this combo (obviously lol) but man, I need something NEW!  I just love MAC is my way of wearing "browns" because I just don't wear browns much.  I'm a color girl!! :)  So...what do you guys do when you're in a makeup rut like myself??  I seem to do the same thing, but with different (or in this combo the same haha) colors!